Poziv za sudjelovanje u Ljetnoj školi iz Veterinarskog javnog zdravstva, Bologna, Italija

11.02.2023., Novosti

Dragi studenti,

u lipnju 2023. održat će se ljetna škola iz Veterinarskog javnog zdravstva u sklopu projekta UNA Europa. Veterinarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu osigurao je mjesto za jedno studenta integriranoga studija, stoga Vas pozivamo da se javite na ovaj natječaj.

Uvjeti za prijavu:

  • redoviti studenti 5. ili 6. godine integriranoga preddiplomskoga i diplomskoga studija Veterinarska medicina na hrvatskom ili engleskom jeziku
  • prosjek ocjena najmanje 4.0
  • napredno poznavanje engleskog jezika u govoru I pismu

Prednost će imati studenti koji su upisali smjer Veterinarsko javno zdravstvo i sigurnost hrane

Projekt UNA Europa će snositi sve troškove polaznika tijekom Ljetne škole. Troškove putovanja do Bologne i natrag snosi Veterinarski fakultet Zagreb.

Rok za prijavu: 21. veljače 2023.

Odabir kandidata: 23. veljače 2023.

Molimo poslati životopis i motivacijsko pismo na: danijela.horvatek@vef.unizg.hr

Obveze studenata sudionika Ljetne škole

Studenti koji sudjeluju u Ljetnoj školi bit će zamoljeni da:

  • Pripreme kratko priopćenje (uz pomoć djelatnika Veterinarskoga fakulteta) o ciljevima i aktivnostima Ljetne škole i, po povratku, predstavit ćeiha drugim studentima na svojim institucijama.
  • Pripreme sažetak o Ljetnoj školi koji ćete poslati na konferenciju VetEd 2024 (https://vetedsymposium.org/), koja će se održati u srpnju 2024.
  • Predstave svoja zapažanja i zaključke na plenarnoj sjednici Ljetne škole na koju će biti pozvani vanjski dionici i predstavnici industrije (30. lipnja 2023.)

Mjesto održavanja ljetne škole

Ljetna škola održat će se na Department of Veterinary Medical Sciences, University of Bologna (UNIBO), Italija od 26. do 30. lipnja 2023. Za više informacija pogledajte priložene dokumente.

Program Ljetne škole

U Ljetnoj školi će sudjelovati 20 studenata, svaki iz druge europske zemlje, a jedno mjesto bit će rezervirano za studenta/studenticu iz Ukrajine.

Ponedjeljak ujutro: Posjet UNIBO farmi mliječnih krava

Ponedjeljak poslijepodne: Praktične aktivnosti praćenja, nadzora, procjene rizika i interpretacije rezultata ispitivanja

Utorak ujutro: Posjet komercijalnoj tvornici pršuta

Utorak poslijepodne: Slobodno vrijeme za team building u Bologni

Srijeda ujutro: Posjet komercijalnom pogonu za preradu govedine

Srijeda i četvrtak poslijepodne: aktivnosti refleksije i dodjele zadataka

Četvrtak ujutro: Posjet klaonici svinja

Petak ujutro: Posjet klaonici UNIBO, prezentacije studenata i završetak

Petak poslijepodne: odlazak sudionika

Ciljevi Ljetne škole

  1. Koristiti inovativni pristup u sustavima proizvodnje namirnica animalnog porijekla (Berezowski et al, 2019.) za konsolidaciju kompetencija studenata veterinarske medicine, kao pripremu za njihovu ulogu u profesiji. Time se doprinosi prevenciji rizika u javnom zdravstvu.
  2. Zainteresirati europske studente veterinarske medicine, koji trebaju uvidjeti važnost rada doktora veterinarske medicine u području javnog zdravstva, usvajanjem inovativnog i interdisciplinarnog pristupa podučavanju i učenju u kontekstu One Health. Veća izloženost studenata veterinarske medicine praktičnom iskustvu u VJZ ključna je za poboljšanje njihovog znanja i angažmana u predmetu (Seguino, et al. 2021.).
  3. Zajamčiti usklađenu edukaciju u VJZ i higijeni mesa kroz multidisciplinarni, europski tim stručnjaka kako bi se olakšala mobilnost doktora veterinarske medicine diljem europskih zemalja. To je u skladu s preporukama OIE-a o kompetencijama diplomiranih doktora veterinarske medicine kako bi se osigurala visoka razina kvalitete nacionalnih veterinarskih usluga (OIE, 2012.).

Inovativni i interdisciplinarni pristup

Inovativni aspekt Ljetne škole temelji se na korištenju složenog sustava pristupa koji se primjenjuje na proizvodnju hrane animalnog porijekla kako je opisao Berezowski (2019). Cilj eksperimentalnog učenja je ukloniti granice između učionice i stvarnog radnog okruženja stvarajući stalni, višedimenzionalni ekosustav učenja u kojem će učenici razmišljati o svom praktičnom iskustvu (https://www.bu.edu/ctl/guides /iskustveno-učenje/).

Studenti će koristiti ove vještine za stvaranje novog znanja koje ima za cilj poboljšanje učinkovitosti u lancu opskrbe hranom na holistički način. Studentima će dati priliku da konsolidiraju svoje kompetencije i steknu interdisciplinarne prenosive vještine pokazujući svoju sposobnost upravljanja složenim situacijama u kojima su informacije nepotpune i suočavanja s nepredviđenim situacijama. Morat će se prilagoditi kontekstima koji im nisu poznati tijekom interakcije sa subjektima u poslovanju s hranom, drugim studentima (vršnjačka podrška) i životinjama, tjerajući ih da razmišljaju „u hodu“ i stvaraju interdisciplinarna rješenja za probleme iz stvarnog života.

Studenti će steći niz vještina u kontekstu „od farme do stola“ povezujući stvarno radno iskustvo u pogonima za proizvodnju hrane animalnog porijekla kao što su farme, klaonice i objekti za preradu mesa (Alban et al, 2020.). Za svaku aktivnost na licu mjesta studenti će dobiti fokusirane zadatke koje će obavljati u grupama ili pojedinačno kako bi potaknuli kritički stav i povezali sve korake proizvodnje i interdisciplinarni kontekst.

Na kraju Ljetne škole studenti će moći:

(1) promatrati radnu okolinu i odrediti prioritet prikupljanja podataka,

(2) izvršiti procjenu rizika na temelju prikupljenih podataka,

(3) izdvojiti i sintetizirati relevantne pojmove i informacije,

(4) dati prijedloge za poboljšanje procesa i

(5) priopćiti rezultate raznolikoj publici.

Kako bi se nadopunili posjeti objektima za proizvodnju hrane, koristit će se i virtualni simulatori klaonice sa dodatnim autentičnim scenarijima iz stvarnog života.

UNA Europa VPH Summer School 2023 presentation

UNA Europa VPH Summer School 2023 Flyer

Skip to content