
Projekt strateškog partnerstva Erasmus+ „Pan-European soft skills curriculum for undergraduate veterinary education – SOFTVETS” nakon 3 godine je završen. Tijekom te tri godine proveden je niz aktivnosti na temu životnih vještina u visokoškolskom obrazovanju za doktore veterinarske medicine. Glavni rezultati su 4 intelektualna rezultata, dokumenti kojima je namjera olakšati uvođenje podučavanja životnih vještina u kurikulume veterinarske medicine.
Projektni tim činili su:
Veterinarski fakultet Zagreb, Hrvatska, koordinator
Sveučilište veterinarske medicine Hannover, Zaklada, Njemačka
Veterinarsko sveučilište u Beču, Austrija
Sveučilište u Ljubljani, Slovenija (Veterinarski fakultet, Pedagoški fakultet i Fakultet društvenih znanosti)
Poduzetnički centar Sveučilišta ekonomije i poslovanja Beč, Austrija
Veterinarsko sveučilište u Budimpešti, Mađarska
Europsko udruženje ustanova za veterinarsko obrazovanje (EAEVE)
Medicinsko sveučilište, Beč (pridruženi član), Austrija i Stalni odbor IVSA-e za veterinarsko obrazovanje (SCoVE).
Ukratko o intelektualnim rezultatima koji se mogu skinuti na web stranici www.softvets.eu .
IO2, „Soft* skills” kurikulum za provedbu u visokom veterinarskom obrazovanju“ pripremljen je i na hrvatskom jeziku.
IO1 „Preporuke kompetencija životnih vještina za studente veterine“ daje preporuke kompetencija životnih vještina za studente veterine s fokusom na tri ključna područja: komunikacija, digitalne vještine, poduzetničke vještine. Popis kompetencija odnosi se na visoko obrazovanje iz veterinarske medicine i može se u cijelosti ili djelomično integrirati u postojeće nastavne planove i programe.
IO2 „„Soft* skills” kurikulum za provedbu u visokom veterinarskom obrazovanju“ “ daje prijedlog kurikuluma životnih vještina za korištenje u visokom veterinarskom obrazovanju. Nastavni plan i program uključuje 3 nastavna plana i programa u 3 dijela: Komunikacijske vještine, Poduzetničke vještine i Digitalne vještine. Nastavni plan i program životnih vještina SOFTVETS za korištenje u visokom veterinarskom obrazovanju pripremljen je za nastavnike veterine, trenere nastavnika, studente kao i upravljačka i regulatorna tijela fakulteta. Cilj ovog dokumenta je pomoći implementaciji ili integraciji predloženih nastavnih planova i programa u postojeće nastavne planove i programe.
IO3 „Koncept osposobljavanja za obrazovanje učitelja uključenih u poučavanje soft* skills” daje koncepte obuke za edukaciju učitelja veterine uključenih u poučavanje životnih vještina u 3 područja: komunikacija, digitalne vještine, poduzetničke vještine. Koncepti osposobljavanja također su prikladni za nastavnike bilo kojeg veterinarskog predmeta koji žele unaprijediti svoje nastavne tehnike. Osposobljavanje osigurava da učitelji stječu nova znanja na temu specifičnih životnih vještina, steknu uvid u to kako se te teme poučavaju drugdje i ideje koje mogu uključiti u svoju svakodnevnu nastavu.
IO4 „Alat za evaluaciju za pilot provedbu“ . Evaluacijski upitnik SOFTVETS za studente i SOFTVETS refleksijski upitnik za nastavnike razvijeni su za visoka učilišta koja imaju za cilj evaluaciju kolegija temeljenih na kompetencijama.
Tijekom projekta organizirane su tri radionice za podučavanje i osposobljavanje za nastavnike partnera u provedbi. Projektni je tim također organizirao online konferenciju na temu „Podučavanje životnih vještina u medicinskom obrazovanju“.
*tijekom provođenja projekta, napušteno je korištenje pojma „soft skills“ koji je zamijenjen pojmom „life skills“, u skladu s direktivama Europske komisije.